Ez történt a hétvégén 1.
Vasárnap délben érkeztem a Konyhakiállításra. Az első amibe belebotlottam, az az ID Design standja volt ahol azonnal felfedeztem az általam nemrég használt villanykörte lámpákat, aminek nagyon megörültem.
A stand kevésbé a konyháról mint inkább az étkezőről szólt, padlóját a Resopal biztosította, a fényes fehér, általam kedvelt laminált lap volt lerakva.
Apró holmik csak és kizárólag konyha témában voltak, ami felüdülés volt azokhoz a remek kiállításokhoz képest amelyeken az illóolajtól kezdve mindent bevállalnak a szervezők csak teljenek be a standok.
A klasszikusabb vonal kevésbé képviseltette magát.
Ez a stand a
Forma Vivendi-hez tartozott, akik régi bútorokat mentenek át a mai ízléshez igazítva. Kimondottan kedvet kaptam, hogy ellátogassak hozzájuk.
Főként emiatt a modern konyha és eredeti használt gerendákból összeillesztett asztal miatt időztünk el náluk. Láttam már ilyet, de itt is nagyon tetszett. A bárszék választást nem kommentálnám.
Az angol
Chippendale bútorok is színesítették kicsit a felhozatalt.
A
Gorenje korrektül kipakolta új termékeit. A szagelszívót szerettük!
A
Cook up mindenféle alakzatú süteményes formái kimondottan népszerűek voltak, szinte mindenki megállt náluk. Én is.
Szépek voltak az
Elica aktív szenes elszívói, melyek csillár ruhába lettek bújtatva, így tévesztve meg a szemet.
Természetesen voltak hagyományos páraelszívók is szép számmal.
Ezt az alábbi standot azért fotóztam le, mert ilyen volt a “tipikus stand”. Semmi fantázia, semmi installáció, se egy szín, se egy forma. Csak egy teljesen átlagos konyha jó sok fóliázott felülettel.
A legtöbb kiállított bútorban még mechanika sem volt, és volt olyan is ahol kinyitottam a fiókot érdeklődve a bútor belseje iránt ami tele volt tömve táskákkal, szeméttel, hosszabbítóval… akkor és ott vicces volt, de így visszagondolva inkább szomorú.
A szervezők alapítottak egy díjat, melynek neve: Kitchen First. Ezt minden évben odaítélik majd a legszínvonalasabb kiállítónak. Ezzel azt szeretnék elérni, hogy érdemes legyen színvonalas, akár installációkkal tarkított európai trendeknek megfelelő standokat építeni. A tét nem volt kicsi, több mint 10 millió Ft értékű kommunikációs kampány. 9-en pályáztak.
Ezt a díjat most a
May-Ro design stúdió vihette haza.
A zsűri tagjaként leírhatom, hogy a díjat azért kapták, mert ők hozták össze a leginkább összerakott standot, használható bútorral és újdonságként bevonták a
Miele-t.
Csak halkan jegyzem meg, hogy azt a “hatalmas” gondot nekik sem sikerült megoldaniuk, hogy a kiállítóterükön berendezett irodához egy kis helyiséget vagy beépített szekrényt hozzácsapjanak és a személyes holmijaikat illetve a szemeteskosarat (véletlenül sem fedeleset) stb. ne hagyják elől… ez kicsit rombolta az illúziót.
Az alábbi konyha olyan volt mint egy időutazás… csak sajnos visszafele k.5-6 évet. Érthetetlen, hogy miért akarták ezt az étkezőt beszorítani ilyen pici helyre…
Mechanika mondjuk volt, nem is rossz. Fura, hogy ezzel jöttek, a cég honlapján szebb, izgalmasabb dolgokat láttam (
itt).
A
Mare Cucina újdonsága egy hajóként felépített “szuperkonyha” volt. Gyönyörű részletek olasz módra. Ami miatt nem ez lett a favorit az az, hogy mint konyha a dolog abszolút használhatatlan… A mosogatótól a főzőlapig körbejutni komoly sportteljesítmény, hisz meg kell kerülni az egész hajót. Mindenesetre itt is zajos sikert arattak.
A kiállításon “Taste of Budapest” címszó alatt felvonultak Budapest legjobb éttermei is apró kóstolókkal. Nagyon jó ötletnek tartom, hogy közel hozták a csúcs gasztronómiát egy ilyen rendezvény közönségéhez is. Itt az idő, hogy mindenki megtudja mi a jó! Mi kóstoltunk Kacsamájat (
Mák) és harcsamájat is (
Apropó).
Az sem lett volna rossz, ha kiállítók aktívabbak és bátran merik használni amit kitettek, azaz a saját standjukon főzött ételekkel működés közben mutatják be a termékeket. Talán majd jövőre!